Popular Posts

Saturday, September 8, 2012

Tatu Julia Perez Cetus Kontroversi - Memang Hot - Media Hiburan

Aktres yang juga pelakon sensasi Indonesia, Julia Perez tidak habis-habis mencetuskan kontroversi dan yang terbaru telah mengundang kemarahan ulama di negaranya apabila membuat tatu di belakang badan dengan tulisan arab, 'Hayya 'alal falah'. Beberapa Ulama Indonesia menganggap pelakon filem 'Hantu Jamu Ngendong' ini sengaja mencetus kontroversi dengan menghina Islam. Ramai menganggap tindakan Jupe ini boleh mendatangkan impak negatif terhadap masyarakat.
'Hayya 'alal falah' membawa maksud 'mari meraih kemenangan' merupakan salah satu ayat dalam seruan azan untuk melaksanakan solat. Kalimat “Hayya ‘alal falah” ini adalah salah satu ayat di dalam seruan azan yang bermaksud marilah menuju kemenangan. Abang Nara tak tahu kemenangan apa yang mahu dituju oleh Julia Perez dengan membuat tatu sebegini. Sudah-sudahlah buat kontroversi bodoh dan menjatuhkan agama sendiri. Kredit gambar BlogSerius. Baca Yang Ini Pulak:- PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri. Menurut laporan portal Kapanlagi, beberapa para ulama menganggap pelakon filem Hantu Jamu Ngendong itu sengaja mencari sensasi dengan menghina Islam. "Jupe sering mencari isu sensasi yang tidak sesuai dengan norma agama. Tambah pula ia tidak sesuai dijadikan bahan tontonan masyarakat yang majoritinya beragama Islam. "Saya berharap pihak yang berkuasa melihat semula mengenai penghinaan agama yang dilakukan Jupe. Jika perlu, tahan saja dia," kata Ketua Umum PP Pemuda Muhammadiyah, Dr Saleh Partaonan Daulay kepada Kapanlagi, pada Rabu.

No comments:

Post a Comment

Apa Yang Budak Jepun Ini Buat Dengan Pisangnya

  Pemuda Jepun yang bernama Keisuke Yamada punya hobi mengukir pisang sebelum memakannya.  Dan ukiran pisangnya memang terk...